A Pirelli frusztrált az elmaradt tesztnapok miatt
A Pirelli Forma-1-es projektjének vezetője, Mario Isola elárulta, hogy az elmaradt tesztnapjaik miatt a szezon végi fiatal pilóták tesztjét is fel akarták használni a 2021-es és 22-es gumik tesztelésére, de kettő távolmaradó csapat miatt ezt nem tudták megtenni.
Mario Isola, Racing Manager, Pirelli Motorsport
Andy Hone / Motorsport Images
A koronavírus-járvány miatt a Forma-1 olasz gumibeszállítója csak 90 tesztpercet kapott a 2021-es gumikkal kapcsolatban a Portugál, Bahreini, és Abu-Dhabi Nagydíjakon.
Mivel az F1 korábban leszavazta a 2020-ra készített gumikat, az FIA különböző szabálymódosításokkal csökkentette 2021-re az autók leszorítóerejét, hogy az idén is használt 2019-es gumik jövőre is bírják a terhelést.
A Brit Nagydíjon látott defekteket követően azonban a Pirelli biztonsági okokból mégis módosította a gumik szerkezetét, így azok ellenállóbbak, de 3kg-mal nehezebbek is lettek. Miután azonban ilyen keveset tesztelhették a csapatokaz új gumikat, a Pirelli szerette volna az Abu-Dhabiban tartott fiatal pilóták tesztjét is felhasználhatta volna adatszerzésre, azonban a McLaren és a Racing Point távolmaradása miatt ez az ötlet meghiúsult.
„Nem volt egyetlen szervezett gumitesztünk sem tavaly” - nyilatkozta Isola a GPFans-nek, utalva a 2021-es gumikkal kapcsolatos szűkös információkra. „Annyi lehetőségünk volt csak, hogy a szabadedzésekből 30 percet kapjunk, amikor igazából minden csapat a versenyhétvégére fókuszált, szóval ez nem volt ideális.”
„Általában évi 25 napunk van tesztelni, de idén lehetetlen volt bármilyen lehetőséget találni erre. Az egyik javaslatunk az volt, hogy a szezont követő fiatal pilóták tesztjén egy napon keresztül tesztelhessünk, de ez nem jött össze, mert nem volt ott az összes csapat, így (az eleve egy napra rövidített teszten) csak a fiatal pilótáké lett a terep.”
„Ha nincs ott az összes csapat, nem adhatsz a többieknek 2021-es specifikációjú gumikat, hogy azokat kipróbálhassák, hozzáigazítsák a beállításokat azokhoz, mert az nem lenne fair a többiekkel szemben.”
„Az egyetlen lehetőségünk tehát az volt, hogy a szabadedzéseket használjuk fel, amikor a csapatokat a verseny kötötte le. Oké, a világbajnoki cím eldőlt, de mögöttük még óriási harc volt a konstruktőri bajnokságban.”
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Ajánlott videó:
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások