A Honda F1-es főnöke távozik, a Red Bull tanácsadójaként folytatja!
A Red Bull motorfejlesztési tervi új lendületet kaphatnak azáltal, hogy, a Honda korábbi Forma-1-es ügyvezető igazgatója, Jamamotó Maszasi csatlakozik a projekthez.
Christian Horner, Team Principal, Red Bull Racing, Masashi Yamamoto, General Manager, Honda Motorsport
Andy Hone / Motorsport Images
Miután a Honda az idei szezonban kiszállt az F1-ből, a Red Bull Racing saját hajtáslánc-részlegével próbálja átvenni a japánok motorjainak üzemeltetését. Bár az átmeneti időszak alatt a Honda továbbra is japán üzemeiben gyártja majd az erőforrásokat, sok korábban a projektben dolgozó mérnők távozott.
Kiderült azonban, hogy Jamamotó, aki gyakorlatilag a Honda F1-es főnöke volt, ebben a hónapban elhagyja a japán vállalatot, hogy egy tanácsadó céget hozzon létre, amely a Red Bull-lal együttműködve segíti majd az F1-es erőforrások fejlesztését.
Terveiről szólva elmondta, hogy az elképzelés szerint ő lesz a kapcsolattartó a Red Bull és a Honda között, hogy biztosítsa, hogy a kapcsolat továbbra is erősek maradjanak a két fél között.
„Egy új céget hoztunk létre. Olyasmit akarunk csinálni, ami boldoggá teszi az embereket, és ha nyerünk az F1-ben, akkor a rajongók is boldogok lesznek. Aláírtuk a szerződést a Red Bull Powertrainsszel. A cég a Red Bull-os Christian Horner és Helmut Marko kérésére engem bízott meg, hogy támogassam őket" - mondta.
„Ez egy cégek közötti szerződés, így nehéz a részletekről beszélni, de a Red Bull Powertrains egyik tagjaként olyan munkát vállalok majd, ami segíti őket“ - tette hozzá.
Jamamoto kifejtette, hogy a legfőbb feladata az lesz, hogy hídként működjön a Red Bull Powertrains és a Honda között, hogy a motorok fejlesztése innentől kezdve a lehető leggördülékenyebb legyen.
„Ha például meg akarják érteni a japán kultúrát és a Honda kultúráját, és szorosabb és jobb kapcsolatot akarnak kialakítani a Hondával, akkor támogatni tudjuk ezt. Alapvetően ez egy híd a Red Bull és Japán között."
Jamamoto arra számít, hogy új szerepkörében számos versenyen részt vesz majd, és elmondása szerint azután döntött úgy, hogy elhagyja a Hondát, hogy az meghozta a döntését, miszerint kivonul az F1-ből.
„Ezt tavaly márciusban döntöttem el. 2016-ban neveztek ki motorsport-igazgatónak, és először a Super GT bajnoki cím megszerzése volt a célom. Ezt 2018-ban sikerült elérnem. A következő három évben az F1-nek szenteltem magam. Kezdettől fogva úgy gondoltam, hogy ez a munka a Hondánál töltött életem csúcspontja, és úgy gondoltam, hogy mindent, amit ott tapasztaltam, hasznosítani tudok.
„Arra gondoltam, hogy az első évben a Red Bull-lal először nyerhetnénk, majd a második évben a Mercedesszel vívhatnánk egy jó bajnoki harcot. De nem ez volt a helyzet. A harmadik évben Verstappen vezetési képességeivel és a Red Bull erős csapatával sikerült megnyernünk a bajnokságot."
A KTM lerántotta a leplet a gyári és a Tech 3-as motorokról!
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások