Nem ment el szó nélkül Roy Nissany és Guanyu Zhou silverstone-i balesete mellett Alex Wurz, a Grand Prix-versenyzők szakszervezetének (GPDA) elnöke sem, aki úgy véli, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) lépnie kell a látottak miatt.
Két komoly, de szerencsés kimenetelű baleset is történt a Brit Nagydíj hétvégéjén. Előbb az Roy Nissany volt az, aki minimum komoly sérülést úszott meg a vasárnapi F2-es főfutamon, amikor a Vale-kanyarban elhelyezett hurka alakú kerékvetők úgy megdobták az izraeli pilóta által a pályáról leterelt Dennis Hauger autóját, hogy az a levegőbe repült, majd telibe találta riválisa oldalát.
Miután nem ez az első eset az utóbbi évekből, amelynél a hurka kerékvető a levegőbe repít egy autót, Wurz a közösségi médiában a következőt írta: „Nehezen türtőztetem magam, hogy ne beszéljek nyilvánosan a hurka kerékvetőkről. Miért vannak még mindig itt, és látszólag miért nem tesznek velük semmit? Tény: mindig is elhibázott koncepciónak számítottak. Mennyi bukást és sérülést kell még végignéznünk? Ez a kanyarcsúcspontokon levő hurka kerékvetőkre, és a kanyarkijáratokon található bagett vagy banán kerékvetőkre is vonatkozik.”
Az osztrák expilóta visszautalt Rubens Barrichello 1994-es Imolai balesetére, amely során az akkor a Jordannel versenyző brazil pilótát a kerékvető a védőfalba katapultálta, és nagy szerencsével úszta csak meg a komoly sérülést. Wurz szerint ezután jól tették, hogy csökkentették a kerékvetők magasságát, de a pályaszélesítéssel és átvágással kapcsolatos viták végül rossz megoldáshoz vezettek.
A key moment why our industry went away from high/steep kerbs. After: a generalisation process delivered "flat kerbs" (good but not thought thru at the time). After we all shouted about tracklimits. After we brought sausage Kerbs and guess what: we fly again. we can do better❗ pic.twitter.com/Fv36nu0cAg
— alex wurz (@alex_wurz) July 4, 2022
Wurz Barrichello 1994-es balesetével állította párhuzamba az F2-es bukást
„Egy általánosítási folyamat lapos kerékvetőket hozott, ami jó, de abban az időben ezt nem gondolták át. Ezután mindannyian elkezdtünk panaszkodni a pályahatárokra, majd jöttek a hurka kerékvetők. És mi történt? Ismét repkedünk. Tudunk ennél jobbat” – jelentette ki a GPDA elnöke.
Wurz a Brit Nagydíj rajtja után Guanyu Zhou-val történt hatalmas bukásra kitérve azt is megjegyezte, hogy az Alfa Romeo bukókerete szinte teljesen eltűnt, azaz ezen a téren is lenne min javítani. „Amennyire emlékszem, legutóbb Pedro Diniz eseténél rogyott össze egy F1-es bukókeret az 1999-es Európa Nagydíjon, miközben rajtam ugratott át – utalt a még saját aktív pályafutása alatt történt esetre Wurz. – Ez a GPDA által kérvényezett szigorúbb töréstesztekhez vezetett, amit az FIA gyorsan végre is hajtott. Drága elnök úr, kérlek, csekkold a postaládádat, dolgunk van!” – szólította meg Mohammed Ben Sulayem FIA-elnököt.